tisdag, december 22, 2009

mycket bra !

Är det inte lustigt hur man kan stå framför spegeln hemma innan man ska möta upp sina vänner och gå ut och känna sig hur snygg som helst men när man väl är ute med sina tjejkompisar och ser hur snygga dom är, så börjar du genast dra i klänningen som du plötsligt tycker spänner åt över magen, eller om ni tar en bild med kameran på dansgolvet och du upplever dina lår störst i gänget. Från att gå från en superhet tjej enligt dig själv som ser fram emot kvällen, så krymper du ihop och känner dig ful och har inte alls lust att gå upp och dansa längre eller ta bilder. Kvällen är förstörd för att du tog fel klänning. Känner du igen dig? Det är det nog många som gör.


Bättre att tänka såhär :

Mina komplex är det endast jag som ser, om det ändå bara är jag som tänker på dom, varför ska jag då bry mig om komplexen i onödan? Människor som syns på dansgolvet, människor som man anser är vackra och har kul är oftast inte snyggaste personen i rummet utan den med mest utstrålning, den som skrattar och ler. Personen som inte bryr sig om utan bara dansar och har kul med sina vänner. Är det inte komiskt att tjejen som man lägger märke till mest är oftast tjejen i jeans, t-shirt och lite smink. Självförtroende överväger allt! Jag har gått ut så många gånger och haft så dålig hy, men varför ska det förstöra min kväll? För det är ju ändå ingen som bryr sig! och jag har lärt mig att älska mig själv. Det räcker så, du måste gilla dig.

När du ska gå ut nästa gång med dina vänner och börja tänka på hur du ser ut istället för att ha kul, stäng av tankarna. Att sitta kvar vid bordet och inte vilja dansa för att du känner dig tjock i klänningen är faktiskt rätt egoistiskt när ni alla är där för att ha kul. Titta dig själv i spegeln och le och tänk att du är vacker och le, skratta och ha kul under kvällen. En dålig sminkning, en för tajt klänning eller en finne som syns verkligen inget man ska haka upp sig på när alla vänner har samlats för att ha kul, eller hur? Det handlar om inställningen till sig själv och den kan du ändra på. Även under kvällen, bestämma dig för att tycka om dig själv och inte låta småsaker styra ditt liv, du är för bra för det!

2 kommentarer:

emelie sa...

läst blondinbellas blogg eller? :)

Sara Johanna Christina Claesson sa...

de va en tjej som länka till de inlägget så jag kom in där å tyckte att de va jävligt bra skrivet, dock tog jag bort lite av texten haha =)