fredag, augusti 20, 2010

vad gör man när allt står still

Nu har jag kommit till den där punkten som jag frågar mig själv - vad skall jag göra med mitt liv?
Skall jag fortsätta med att jobba som vikarie o vara orolig varje månad om pengarna kommer räcka till eller skall jag börja ta tag i mitt liv o börja plugga?
Saken är den att jag trivs som fisken där jag jobbar nu och jag har haft sån jäkla tur i 2 år att jag fått jobb nästan varje dag så jag har klarat mig månaden ut (typ) Men nu vill jag verkligen ha ett fast jobb med fasta tider så jag kan börja planera min framtid. För hemma hos mamma & pappa vill jag inte bo hela mitt liv fasten man lever som en kung där så är det dags att börja stå på mina egna två fötter.. problemet med mig är att jag är så jävla bekväm av mig så jag har lust att ge mig själv en örfil. Jag måste ta mig ur den trygga bubblan o få känna på hur det verkligen känns att leva. . . .

Idag är det ialla fall FREDAG och jag är ledig + att det är Tjörn Runt hela helgen. Planen för ikväll var att vi alla skulle ut men nu verkar det som om att dom flesta går ut imorgon istället, men jag går nog ut ikväll med dom som vill. Nu måste jag åka ifrån orust för jag har massvis med saker jag måste fixa o dona med. Må bra!

Inga kommentarer: