onsdag, januari 20, 2016


Magisk promenad efter jobbet! Att få vila sina ögon på något så vackert får själen att må bra. Jag blir så där lycklig och man uppskattat de där lilla ! 
Nu taggar vi inför helgen och sovmorgon bara 1 dag kvar av veckan :):)




måndag, januari 18, 2016


Heeelt galet vad kallt det varit dessa dagar, hela 16 minus har det varit här på Orust!!! Trots alla minusgrader har ju solen tittat fram och då kan man helt klart leva med lite kyla.  Har haft min jobb helg nu i helgen så jag har haft en ledig måndag. Börja med lång promenad och lite hemma träning. Sen kom T hit och hämta upp mig. Åkte till torp för att fixa lite grejer så jag hängde på som sällskap . Jösses vad vi skrattat idag  har kramp i käken efter alla gapskratt som kom i intervaller Haha  .  Ikväll har jag hängt framför äntligen hemma med Andreas och båda var rätt sega så vi flytta oss upp till sängen och kolla film , vi brukar sällan använda tvn i sovrummet så när man väl gört blir det extra mysigt :):) 
Nu går ögonen igen så tack o hej 



onsdag, januari 06, 2016

Kalaset i söndags var super mysigt och god mat! Jag måste bli bättre på att hälsa på mina små gossar oftare för man missar så mycket när man bor lite längre ifrån varandra. Man vill ju att det verkligen skall veta att de har en tokig faster som älskar och bryr sig om dem så himla mycket!! 
En ny vecka har dragit igång med stormsteg och snart är det dags för helg igen woopwoop på lördag har jag planerat att åka in till Gbg och gå på MyDog mässan . Skall bli sjukt kul! Annars är det rätt lugnt på planerings fronten . 





söndag, januari 03, 2016


Sitter i bilen på väg mot Kungsbacka för att fira F som blivit 8år :) skall bli så kul att hänga med hela familjen . Ha en fin söndag



onsdag, december 30, 2015

Bra dag på jobbet med bästis trots kass sömn så höll jag ihop :) åkte förbi B påvägen och tog en kaffe o snicksnacka lite . Resten av kvällen har jag plockat upp här hemma o fixat lite inför nyårslunchen vi skall ha här hemma med R,M och lilla E :) nu väntar jag på att middag/kvällsmaten skall bli klar. Meeega hungrig 





tisdag, december 29, 2015

Fullrulle sen jag slog upp mina gröna i morse och jag borde vara super trött eller jag är trött men min kropp kommer inte till ro. Har ställt dubbel larm så jag verkligen vaknar i tid. Hoppas på en arbetsdag med extra mycket flow i morgon! 






måndag, december 28, 2015


Intensiva men glädjefyllda juldagar med familjen och på jobbet så det sitter fint med två lediga dagar innan det är dags att jobba nyår. Lite trist att behöva jobba en kväll som nyår men samtidigt så är det skönt att slippa hetsen kring det! 2015 börjar som sagt gå mot sitt slut och det har varit ett år med mycket glädje,sorg,förändringar och lärdom. Jag hoppas 2016 bjuder på mycket glädje och tur ;) 












måndag, december 21, 2015

En välbehövligt Go och lugn helg med bästis på besök! Jag och min lilla familj åkte ut mot Tjörn på eftermiddagen och stannade först förbi hos mamma&pappa där vi fick mat och jag passa på att bada:) är rätt så förvånad att det gått såpass bra att inte duscha håret hemma på snart 1 månad. Det har vart nära några gånger man stått i duschen o tankar är på annat men ändå snabbt komma på att, nej inte håret. 
Mitt hår har blivit sååå mycket bättre och jag slipper den torra & livlösa känslan så fort man tar i håret! 
Efter bad och fix åkte vi bort till ishallen o tittade på juluppvisningen som min brorsdotter är med och åker i:) hon är så duktig så jag blir tårögd. Super stolt faster!  Efter uppvisningen hämta vi upp kompanjonen och åkte hemåt. 
Och resten av kvällen har jag letat runt som en toka efter den perfekta klänningen men alla är ju slut i min storlek buuuhuu skam den som ger sig. Jaja De e en da imorrn å 



söndag, december 06, 2015

Välkommen december ! 
Japp då har vi gått in på årets sista månad och den ser ut att vara fullbokad till årets slut. Vart tog november vägen kan man tycka, precis allt gick i ett. Men många fina stunder han vi allt med så som träffa fina vänner stora fester umgåtts med familj och jag har dessutom färgat håret två gånger i loppet av en vecka haha jag och mitt arma hår!  Men nu är jag inte längre blond utan koppar rödbrun/orange/blond. 
Jag har iaf gått av min jobbhelg och sitter  och bara andas ut i soffan, jätte rolig helg med 50års fest dock har jag varit sjuk sen i måndags men inte haft tid till att vara hemma och låta sjukdomen ha sin kurs så ja jag är rätt så slut i kroppen . Nu vankas en ledig måndag sen är det påt igen :) önskar alla en fin vecka 























söndag, november 08, 2015


Oj det var ett tag sedan jag uppdatera här! Veckorna bara springer förbi, skönt på ett sätt men otäckt på ett annat! 
Livet flyter på för tillfället, har gått upp i timmar på jobbet vilket är jätte kul! En av mina bästa vänner har fått en otroligt vacker pojke som vi fick pussa på förra helgen! November bjuder på en månad med mycket födelsedagsbarn vilket är super kul :):) idag är det Farsdag så vi skall snart åka ut mot Tjörn. Trevlig söndag på er













söndag, oktober 25, 2015




Bio lördag med jobbet, vi såg den nya PAN och jösses vad bra den var !  Innan jag tackar för den här lördagen blir det en kall i sängen och läsa några kapitel ur bad things. Jag dör vad bra trilogin om Tristan och Danika är!  Du finner böckerna på iBooks. Böckerna som får en att bli alldeles tagen av passionen och kärleken och allt där till. I Love Love loove IT !!! 



















måndag, oktober 12, 2015


Förra veckan var kaos och jag hoppas jag aldrig skall behöva känna alla de känslorna igen!!! Nu har en ny vecka dragit igång , jag kommer nog aldrig vänja mig att gå upp tidigt på vinter halvåret då det är kolsvart ute brrr ryser av tanken! Vår och sommar har jag aldrig problem då hoppar man upp utan några konstigheter. Efter jobbet blev de lång runda i skogen där det var rena vilda västern med älgjakten som börjat. Träffa på en älg men den vände när jag ropa till stackarn!  Nu sitter jag ner sjunken i soffan innan det är dags att göra ett ryck med maten . Go måndag på er :)





söndag, oktober 04, 2015


Jobb helgen börjar leda mot sitt slut,sen vankas två lediga dagar ! 



lördag, september 26, 2015

Sunny DAY :)


Iklädd i endast linne sitter jag o min fyrbenta vän ute på trappan och njuter av de varma solstrålarna. Helt underbart! Här tänker jag sitta en stund innan dagens planer drar igång:)